در این وبلاگ نحوه استفاده کارایی و سنجش ها ی سمعک را ببینید

محل لوگو

احساس تعادل شنیداری در سمعک


مغز شما اطلاعات ورودی از تک تک گوش ها را دریافت می کند و آن ها را با هم تلفیق می نماید.به همین خاطر است که احساس شنیدن، در وسط سر اتفاق می افتد.بنابراین اگر اطلاعات دریافتی مغز ناقص باشد، احساس شنوایی شما نیز احساس نخواهد بود.برای داشتن درک شنوایی کامل و احساس تعادل شنیداری، می بایست هر دو گوش شما با هم فعالیت داشته باشند و مغز اطلاعات هر دو گوش را هم زمان دریافت نماید.برای رسیدن به این هدف ممکن است متخصص شنوایی، استفاده از دو سمعک را به شما توصیه کند.
جهت یابی
یکی دیگر از فواید شنوایی دو گوشی، امکان جهت یابی اصوات است.مغز شما قادراست با اندازه گیری تفاوت شدتی و زمانی صدا بین دو گوش، جهت منبع صدا را شناسایی کند.این قابلیت هنگام عبور از عرض خیابان برای تشخیص جهت نزدیک شدن ماشین ها ویا در مهمانی ها، برای تشخیص آنکه چه کسی از کدام جهت شما را صدا زده است، بسیار اهمیت دارد.
در نهایت باید بدانید که جهت یابی افرادی که از سمعک استفاده می کنند در محیط های شلوغ و پر سرو صدا نیز از افرادی که به صورت تک گوشی از سمعک استفاده می کنند بهتر است.
آرامش در شنوایی
وقتی از دو سمعک استفاده می کنید، برای رسیدن به سطح راحت شنوایی، به درجه ولوم کمتری نسبت به حالت تک گوشی نیاز دارید. بنابراین احتمال سوت زدن سمعک ها نیز کاهش می یابد.همچنین دیگر مجبور نخواهید بود گوش دارای سمعک خود را به سمت گوینده های مختلف، بچرخانید، بنابراین استرس شما ود محیط های شنوایی، کمتر شده و آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

  انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 10

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما